ŠKOLA UMĚNÍ / Art school
ÚPICE - competition
11/2011
author: Rudolf Müller
V dnešním světě, i přes internet a mobily, funguje výuka a předávání informací nejlépe stejně jako dávno a to zejména kontaktem s vyučujícím, kamarádem, kamarádkou, kolegou, nebo dotyčnou věcí. Takto jsme schopni získávat relevantní informace, bez šumu, velmi rychle a efektivně. Celý proces je pak založen na vnímání člověka, koncentraci, vůli dívat se kolem sebe, absorbovat a zpracovávat nové vjemy. Stejně tak prostředí, ve kterém se pohybujeme a které i často dovytváříme svou přítomností, má schopnost působit na jedince.
READ MORE ...
Umění je dovednost osobnosti, které někdy nepravě říkáme talent, a se kterou je důležité pracovat a vnímat celým bytím.
Cítit. Slyšet. Vidět.
Program je rozdělen podle funkcí a potřebných návazností a tak vznikají dva oddělené objekty. „Altán“ reprezentující výtvarný ateliér a tanec, a „Síň“ určená pro výuku hudebního a dramatického oboru. Ve svém jednoduchém a čistém výrazu se snaží obsáhnout veškeré zmíněné skutečnosti.
Z ulice Síň vyzývá k odhalení tajemství.
Výuka, nahrávání a veřejné koncerty či divadelní představení jsou náplní a tak Síň logicky přiléhá k ulici orientované k centru obce, ale i ke stávající budově a navazuje na ni svými funkcemi. Je umístěna tak, že vytváří vstup a novou tvář školy Anny Marie Buxton.
Klíč – Koncentrace.
Altán chce splynout s krajinou jako vítr.
Jednoduchou formou, transparentností, použitým materiálem, ale i funkcí nepřímo závislé na hlavní budově, nenápadně zapadá do severní části parku. Ze všech stran je pak zahalený přírodní stafáží a lidmi procházejícími se kolem, maminkami pozorujícími jejich ratolesti růst, dětmi, které možná napadne: „proč to taky nezkusit“.
Klíč – Otevřenost.
Síň s Altánem se přirozeně zapojují do zeleně, parku, který určuje charakter místa. V obou případech jsou citlivě umístěny tak, že jsou zachovány všechny stávající pěší chodníčky a stávající zeleň.
HIDE
share this article
Facebook /
Twitter /
Linked in /
Google +